غذا دادن به کودکان نوپا اغلب کارپرزحمتی است! آن ها اغلب ریزه خور ( ناخنک زن)
هستند، به خوردن غذاهای جدید تمایلی شان نمی دهند، و عموما به نظر می رسد که زیاد
غذا نمی خورند. برای طراحی رژیم غذایی کودک نوپای خود، دانستن این مساله به شما کمک
خواهد کرد که کودکان نوپا بسیار کمتر از آن چیزی که شما فکر می کنید نیاز به غذا
دارند. به خاطر بسپارید که کودکان نوپا به سرعت سال اول زندگی خود رشد نخواهند کرد،
بنابراین انرژی کمتری نیاز دارند ( منظور مقدار انرژی به ازای هر کیلوگرم وزن بدن
است) و اشتهای کمتری هم دارند. بنابراین اگر کودک شما فعال و سالم است و رشدش طبیعی
است به این معنی است که احتمالا او به اندازه یکافی غذا می خورد. رشد طبیعی و فعال
و سالم بودن کودک، همچنین میتواند مانع از اشتباهات رایج نظیر موارد زیر شود:

الف- نوشاندن بیش از چهارصد و هشتاد تا هفتصد و بیست سی سی شیر در روز.
ب-
نوشاندن بیش از صد و بیست تا صد و هشتاد سی سی آب میوه در روز.
ج- اجازه دادن
به کودک برای پر کردن شکمش با شیرینی و هله هوله
د- وادرا کردن کودک به خوردن
در زمانی که گرسنه نیست
ه- دادن وعده های غذایی خیلی بزرگ.
هر وعده برای
کودک نوپا به طور متوسط یک چهارم مقدار هر وعده ی غذایی بزرگسالان است. بنابراین
اگر از غذاهای آماده استفاده می کنید بدانید که معمولا مقداری که برای هر وعده ی
غذایی بر روی برچسب های مواد غذایی آماده ذکر شده مناسب بزرگسالان است.

هرم غذایی کودکان نوپا
برای کودکان نوپا هرم غذایی وجود ندارد. هرم غذایی
کودکان، برای کودکان بین دو تا شش سال است، اما شما می توانید از آن به عنوان
راهنمای تغذیه ی کودک نوپای خود کمک بگیرید، شامل شش سهم غلات و حبوبات،سه سهم
سبزیجات، دو سهم میوه جات، دو سهم شیر و گروه لبنیات، دو سهم گوشت و پروتئین ، و
میزان محدودی چربی و شیرینی. فقط به خاطر بسپارید که مقدار هر واحد غذایی برای
کوچکترها کمتر است و حدود نصف هر سهم غذایی از هرم غذایی کودکان ( 2-6 سال) و یک
چهارم هر سهم غذایی بزرگ سالان است

/ 0 نظر / 14 بازدید